CITROEN - C3 Wybór samochodu

CITROEN - C3 wybór samochodu

Opony do Citroen C3

Pierwszy Citroen C3 został wyprodukowany i wypuszczony w 2002 roku. To samochód osobowy klasy B, produkowany przez koncern PSA. Auto to zostało stworzone głównie z myślą o codziennej miejskiej jeździe. Jego niezwykła zwrotność pozwala na sprawne poruszanie się w wąskich uliczkach, a niewielkie rozmiary zdecydowanie ułatwiają parkowanie w miejscach, gdzie nie mieszczą się samochody o większych gabarytach. Wybierając opony do Citroen C3 należy kierować się kilkoma czynnikami. Jednym z nich jest oczywiście rozmiar opon. Fabrycznie przewidziane rozmiary to 175/65 R14, 185/65 R15,185/60 R15, 195/50 R16 oraz 195/60 R15. Jednak jest możliwość zamontowania ogumienia w rozmiarze 165/70 R14, 195/55 R16, a także 205/45 R17 według preferencji użytkownika.

Rozmiar opon zależy głównie od sposobu poruszania się kierowcy oraz nawierzchni, po której w większości zamierza jeździć. Fabrycznie zalecane opony do Citroena C3 i ich rozmiary są o tyle dobre, że zostały specjalnie zaprojektowane dla tego modelu. Pozwala to na zdobycie optymalnych osiągów i maksymalne obniżenie oporów toczenia. Opory toczenia wpływają na niską ścieralność się opon, dzięki czemu wydłuża się jej żywotność. Niskie opory toczenia również oznaczają małe wydzielanie dwutlenku węgla do atmosfery oraz niższe zużycie paliwa.

Mądre opony do Citroen C3

Opony zimowe do Citroen C3 najczęściej będą miały symetryczny bądź kierunkowy bieżnik. Oznacza to, że obie jego części są jednakowe, a nacięcia w bieżniku kierunkowym ustawione są w stronę jazdy. Pozwala to uzyskać wysoki stopień przyczepności, która jest ważna zwłaszcza podczas jazdy na oblodzonej i ośnieżonej drodze.

Jeśli zaś wybieramy opony letnie do Citroen C3, to warto zwrócić uwagę na bieżnik asymetryczny, który posiada rowki i nacięcia o różnej długości i głębokości na całej swojej powierzchni. Taka opona sprawdzi się świetnie na różnego rodzaju podłożu, nie tylko na asfalcie i zapewni odpowiednie odprowadzanie zanieczyszczeń oraz wody spod czoła opony.

Powrót do góry