Wybrane filtry

Opony dostawcze

Filtruj wg:

Otwórz filtry

Indeksy

Cena

do

Marka

Pokaż wszystko

Oznakowanie UE


do

Sprzedawca

Pokaż wszystko

Dodatkowe Opcje

Wyniki testów

do

Kategoria cenowa

Opony dostawcze mają większe wymagania. Podczas gdy wcześniej do furgonetek stosowano małe opony przeznaczone do ciężarówek, obecnie producenci oferują specjalistyczne opony do furgonetek, które zostały zoptymalizowane pod kątem ucisku, trwałości, hałasu, a zwłaszcza na opór toczenia. Aby kupić cenowo opony letnie dostawcze, kupujący musi przy wyborze znalezć kompromis dla swoich wymagań.

Różne typy opon

Opony dostawcze dzielą się na poszczególne typy. Pierwszy typ to nieco przestarzała kategoria małych opon do ciężarówek. Nazywa się je lekkimi oponami do ciężarówek (Leicht-LKW) lub oponami LT (Light Truck). Opony te są wzmocnione, wykazują jednak wysoki opór toczenia, wysoki poziom hałasu jak również niezbyt dobrą przyczepność. Są one dostosowane do wysokich obciążeń i oferują kompromisowe rozwiązanie pomiędzy oponami do ciężarówek a wzmacnianymi oponami do samochodów osobowych. Ostatnią kategorię stanowią opony RF lub XL. Są to opony do samochodów osobowych z podwyższoną zdolnością transportową. Oznacza to oponę o większej ładowności, wyższym indeksie nośności niż nośność opony standardowej w danym rozmiarze. Ostatecznie jest równie ważne, czy dana opona zdaje egzamin przy różnych pojazdach i przy różnych rodzajach napędu. Często opona jest przeznaczona na napęd tylny lub przedni i tylko wtedy wykazuje optymalne działanie.

Wiodący producenci: od Continental do Michelin. Najważniejsze parametry

Przede wszystkim dla zakładów komercyjnych z powodu obecnych wysokich cen benzyny i obciążeń środowiskowych interesy gospodarcze wychodzą na pierwszy plan. A zatem najważniejszą cechą opon dostawczych jest jej na opór toczenia. Poniższy przykład pokazuje, jak duże różnice moga powstać poprzez ulepszony opór toczenia: Przy zamontowanych zwykłych oponach w furgonetce Mercedes Sprinter potrzebuje on przy 60 km/h 10,6 PS, aby utrzymywać prędkość. W modelu, który został zoptymalizowany, Sprinter potrzebuje jedynie 8,2 PS. Dzięki oponom uzyskuje się oszczędność benzyny i emisji spalin rzędu 15 procent. Opór toczenia staje jednakże w konkurencji z innymi cechami, takimi jak przyczepność i trwałość. Przy wyborze opon klient musi zdecydować, które cechy są dla niego szczególnie ważne.

Opony dostawcze wiodących producentów zapewniają przy suchej nawierzchni bardzo dobre rezultaty. Tu są szczególnie godne polecenia Bridgestone, Firestone, Michelin i Goodyear (na tylny napęd). Przy mokrej nawierzchni wymagania są odpowiednio wyższe. Tu warto polecić mniejszych producentów takich jak Nokian i Nexen i Continental . Aktualne modele testowe firm Nokian, Continental i Michelin wykazują doskonałe wyniki pod kątem oporu toczenia, podczas gdy oponyVredestein i Nexen raczej stawiają na bezpieczeństwo jazdy. Podsumowując - paleta produktów opon letnich do transporterów oferuje dla wszystkich wymagań odpowiednie rozwiązanie, również przy zakupie online.

Porównaj do 4 produktów:

3369
Jeszcze 20 wyników
3369
Ist eine bezahlte Anzeige
Powrót do góry