Wybrane filtry

Opony letnie dostawcze

Filtruj wg:

Otwórz filtry

Indeksy

Cena

do

Marka


Pokaż wszystko

Oznakowanie UE

do

Sprzedawca


Pokaż wszystko

Dodatkowe Opcje

Konstrukcja

Wyniki testów

do

Kategoria cenowa


Opony dostawcze letnie

Opony letnie dostawcze mają większe wymagania. Podczas gdy wcześniej do furgonetek stosowano małe opony przeznaczone do ciężarówek, obecnie producenci oferują specjalistyczne opony do furgonetek, które zostały zoptymalizowane pod kątem ucisku, trwałości, hałasu, a zwłaszcza na opór toczenia. Aby kupić cenowo opony letnie dostawcze, kupujący musi przy wyborze znalezć kompromis dla swoich wymagań.

Różne typy opon letnich dostawczych

Opony letnie dostawcze dzielą się na poszczególne typy. Pierwszy typ to nieco przestarzała kategoria małych opon do ciężarówek. Nazywa się je lekkimi oponami do ciężarówek (Leicht-LKW) lub oponami LT (Light Truck). Opony te są wzmocnione, wykazują jednak wysoki opór toczenia, wysoki poziom hałasu jak również niezbyt dobrą przyczepność. Wśród oryginalnych opon do furgonetek znajdują sie opony o oznaczeniu C, przy produkcji których stosuje się materiały używane do produkcji ciężarówek. Są one dostosowane do wysokich obciążeń i oferują kompromisowe rozwiązanie pomiędzy oponami do ciężarówek a wzmacnianymi oponami do samochodów osobowych. Ostatnią kategorię stanowią opony RF lub XL. Są to opony do samochodów osobowych z podwyższoną zdolnością transportową. Oznacza to oponę o większej ładowności, wyższym indeksie nośności niż nośność opony standardowej w danym rozmiarze. Ostatecznie jest równie ważne, czy dana opona zdaje egzamin przy różnych pojazdach i przy różnych rodzajach napędu. Często opona jest przeznaczona na napęd tylny lub przedni i tylko wtedy wykazuje optymalne działanie.

Powyższe parametry są ważne

Przede wszystkim dla zakładów komercyjnych z powodu obecnych wysokich cen benzyny i obciążeń środowiskowych interesy gospodarcze wychodzą na pierwszy plan. A zatem najważniejszą cechą opon letnich dostawcze jest jej na opór toczenia. Poniższy przykład pokazuje, jak duże różnice moga powstać poprzez ulepszony opór toczenia: Przy zamontowanych zwykłych oponach w furgonetce Mercedes Sprinter potrzebuje on przy 60 km/h 10,6 PS, aby utrzymywać prędkość. W modelu, który został zoptymalizowany, Sprinter potrzebuje jedynie 8,2 PS. Dzięki oponom uzyskuje się oszczędność benzyny i emisji spalin rzędu 15 procent. Opór toczenia staje jednakże w konkurencji z innymi cechami, takimi jak przyczepność i trwałość. Przy wyborze opon klient musi zdecydować, które cechy są dla niego szczególnie ważne.

Opony letnie dostawcze wiodących producentów zapewniają przy suchej nawierzchni bardzo dobre rezultaty. Tu są szczególnie godne polecenia Bridgestone,Firestone, Michelin und Goodyear (na tylny napęd). Przy mokrej nawierzchni wymagania są odpowiednio wyższe. Tu warto polecić mniejszych producentów takich jak Nokian i Nexen i Continental . Aktualne modele testowe firm Nokian, Continental i Michelin wykazują doskonałe wyniki pod kątem oporu toczenia, podczas gdy oponyVredestein i Nexen raczej stawiają na bezpieczeństwo jazdy. Podsumowując - paleta produktów opon letnich do transporterów oferuje dla wszystkich wymagań odpowiednie rozwiązanie, również przy zakupie online.

Porównaj do 4 produktów:

3445
Jeszcze 20 wyników
3445
Ist eine bezahlte Anzeige
Powrót do góry