Top 5 Off Road'owych błędów, których należy unikać

Szarżujesz przez błotnisty strumień w ciężarówce 4 × 4, dociskasz gaz i przebijasz się przez głębokie koleiny, kiedy nagle się zakopujesz się. Wysoko centrowane opony off-roadowe wirują i rozpylają błoto w gęste liście powyżej, z frustracją uderzasz w kierownicę. Na szczęście twój kumpel jest w pobliżu, aby ci pomóc. Ale co, jeśli by go nie było? A co, jeśli nie nie ma nikogo w pobliżu?

Ten scenariusz nie jest fikcją, to właśnie stało się z poszukiwaczem przygód w Australii. Podczas, gdy ciężarówki doskonale nadają się do jazdy off-road i dodają dreszczyku emocji, są również pełne niebezpieczeństw. Nie jedź nieprzygotowany. Wypadek w terenie może doprowadzić do zakopania się lub zranienia i ogromnego rachunku za naprawy.

Unikaj błędów związanych z jazdą w terenie, a spędzasz mniej czasu na rozwiązywaniu problemów i więcej czasu na jeździe terenie.

Błąd #1: Nie sprawdzenie trasy

Off-roader w Teksasie znalazł się w kłopotach, gdy podążał za przyjacielem, nie wiedząc, dokąd zmierza. Zjechał gwałtownie w dół i po drodze zderzył się z bezlitosną ziemią. Zderzenie mogło być gorsze, ale kierowca wciąż był bardzo zakłopotany całym incydentem, który doprowadził do wgięcia błotnika.

Kierowca, znany pod ksywką cameraman123, powiedział, “ Zabieram go jutro do blacharza ... dowiemy się, ile będzie to kosztować. Ucz się na moim zarozumiałym błędzie, nie bądź głupi! ” Jakiekolwiek uszkodzenie auta może z łatwością kosztować ponad tysiąc złotych.

Rozwiązanie : Jeśli znasz kogoś, kto jechał trasą wcześniej, porozmawiaj z nim o tym, czego się spodziewać. Możesz też dokładnie obejrzeć ten obszar pieszo lub z bezpieczniejszego punktu widokowego, zanim ruszysz. Nie prowadź chaotycznie w miejscach, w których nie masz pojęcia, co się znajduje. Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem byłoby wcześniejsze wykonanie zdjęć lotniczych za pomocą drona lub zbadanie terenu z Google Earth.

Błąd #2: Wyjeżdżanie na off-road samemu

Ze względu na nieodłączne niebezpieczeństwo podczas jazdy w terenie, wyjeżdżanie samemu to zły pomysł. Znajomy w innym 4 × 4 może pomóc ci wyrwać cię z grząskiego terenu albo wezwać pomoc, gdy nie masz zasięgu telefonii komórkowej i potrzebujesz profesjonalnego holowania.

Rozwiązanie :Jeśli chcesz jeździć off-road, ale nie masz znajomych, którzy to robią, zajrzyj do internetu. Witryna meetup.com posiada grupy dla niemal każdej aktywności, podobnie jak Facebook, oraz fora poświęcone temu zajęciu. Jeśli po prostu nie możesz czekać i musisz jechać sam, pamiętaj, aby powiedzieć komuś o szczegółach podróży przed wyjazdem.

Błąd #3: Nie spakowanie właściwego sprzętu

Off-roading to nie tylko off-roading – to walka o przetrwanie. Możesz zamarznąć w nocy, opatrywać zranienie bez bandaży lub napotkać na łatwy do naprawienia problem z silnikiem i nie mieć narzędzi do naprawy. Z drugiej strony, jeśli przyniesiesz wszystko, czego potrzebujesz i skończysz z rozwiązaniem problemu, poczujesz się bardzo dobrze.

Rozwiązanie : Spakuj zestaw pierwszej pomocy, narzędzia, mapy, łańcuch holowniczy, latarnię i latarkę, sprzęt nocny, ciepłe ubrania, buty na zmianę, jedzenie i wodę, a także nie zaszkodzi zabrać krótkofalówkę.

Błąd #4: Nie używanie odpowiednich opon

Zużyte opony są ogólnie niebezpieczne. W przypadku jazdy samochodem terenowym są wręcz krytycznie niebezpieczne. Złe opony to nie tylko te, które są zbyt mocno zużyte. Głównymi przyczynami awarii opon są niedopompowanie, nieregularne zużycie z powodu usterki mechanicznej lub uszkodzenia spowodowane niebezpieczeństwami na drodze. Przebicie opony w samym środku akcji zdecydowanie psuje zabawę. A tanie opony, które nie są przeznaczone do jazdy po terenie, nie pomagają.

Rozwiązanie : Weź zestaw mudderów, opon terenowych, które możesz założyć na ciężarówkę lub SUV w ekstremalnych warunkach. Sprawdź poziom napompowania opon i upewnij się, że jest zgodny ze specyfikacją.

Błąd #5: Przejeżdżanie przez głęboką wodę

Stojąca woda może skyrwać błoto, w którym utkniesz, a przeprawy przez rzekę mogą być katastrofalne, jeśli woda jest głębsza niż myślisz. Na każdą stopę wody przypada 1500 funtów siły wyporu. Gdy siła ta przekroczy ciężar twojego pojazdu, stracisz kontrolę. Odpowietrzniki na twoich osiach, ręczna skrzynia biegów i skrzynia rozdzielcza zasysają wodę przy kontakcie, a jeśli wlot twojego silnika zassa wodę, masz poważne kłopoty.

Rozwiązanie : Sprawdź głębokość wody, zanim do niej wjedziesz. Wydłuż niskie odpowietrzniki, takie jak odpowietrzniki dyferencjału, przy pomocy elastycznych rurek. Znajdź swój wlot powietrza i upewnij się, że woda nie będzie wystarczająco wysoka, aby się do niego dostać. Połóż plandekę na przedniej części ciężarówki, aby do komory silnika wpadało mniej wody. 

Zapisz się do naszego newslettera

Odpowiedz: {{replyComment.author}}
wszystkie pola są obowiązkowe
Komentarz został przesłany pomyślnie

Powrót do góry