Opona do taczki – naprawa czy wymiana?

Dziurawa opona taczki lub opona z powolnym wyciekiem powietrza może być frustrująca. Zamiast poświęcać czas na ocenę uszkodzenia i przyczyny problemu, czasami decydujemy się na kosztowne rozwiązanie wymiany opony, wymianę całego zestawu opon i kół, a nawet wyrzucenie taczki. Często zdarza się, że porzucone taczki na wysypiskach i składowiskach odpadów mogłyby zostać z łatwością przywrócone do eksploatacji przy niewielkiej naprawie opony lub wymianie rur. Naprawa lub kupno i montaż nowej opony do taczki to prosty, oszczędzający pieniądze projekt DIY, który każdy może wykonać w domu.

Narzędzia potrzebne do naprawy opony taczki

Wszystko, co jest potrzebne do demontażu i wymiany opony z koła, to duży płaski śrubokręt i pompka ręczna. Będziesz także potrzebował klucza, aby zdjąć koło i oponę z taczki. Można to łatwo zrobić przez poluzowanie jednego lub obu wsporników trzymających oś na kole. Jeśli masz oponę bezdętkową, która ma przebicie w obszarze bieżnika opony, zamiast śrubokręta płaskiego będziesz potrzebować zestawu do łatania.

Wymiana lub naprawa opony taczki

1. Gdy ściągniesz już uszkodzoną oponę, możesz przeprowadzić dokładną kontrolę wzrokową. Najpierw sprawdź koło pod kątem uszkodzeń i opony, aby znaleźć oczywiste źródła wycieku. Należy również sprawdzić stopień zużycia gumy bieżnika i ilość pęknięć w oponie z powodu suchej zgnilizny. Jeżeli opona jest mocno zepsuta z głębokimi pęknięciami na boku opony lub bieżnik jest zużyty i nie zapewnia wystarczającej przyczepności, należy rozważyć zakup opony zastępczej. Opona do taczki może kosztować od 15 do 40 dolarów i jest dostarczana bezpośrednio do domu, w porównaniu do 150 USD lub więcej za nową taczkę. Jeśli taczka sama w sobie jest w dobrym stanie, nowa opona może sprawić, że będzie działać jak nowa.

2. Jeśli źródło wycieku nie jest łatwe do zidentyfikowania na oponie bezdętkowej (na przykład otwór lub przedmiot wbity w bieżnik), należy nadmuchać oponę, aby znaleźć źródło problemu. Jeśli opona jest całkowicie płaska i nie przylega dobrze do obręczy koła, możesz dokręcić linę wokół zewnętrznej strony opony, aby oprzeć oponę bezdętkową na koło i uzyskać dobre uszczelnienie. Jeśli samo koło jest mocno zgięte, może być potrzebne nowe koło, jednak małe wgniecenia w kołnierzu koła zwykle nie powodują żadnych problemów, szczególnie w przypadku opon typu rurowego. Dodanie rurki do opony bezdętkowej i koła jest tańszą alternatywą dla zakupu nowego koła, nawet jeśli jest uszkodzone, a powietrze przecieka między kołem a samą oponą.

3. W przypadku opony typu rurowego, oponę należy usunąć z obręczy. Użyj płaskiego śrubokrętu, aby podważyć oponę z obręczy, jak pokazano na tym filmie. Gdy jedna część opony znajdzie się nad kierownicą, jedna strona opony z łatwością zejdzie z koła. Odwróć koło i powtórz czynność po drugiej stronie opony. Uważaj, aby nie nakłuć rury między śrubokrętem a kołnierzem koła. Opona bezdętkowa może być często naprawiana przez pozostawienie opony na kole i użycie łaty. O wiele łatwiej jest naprawić dziurę w oponach bezdętkowych, ale wymaga to specjalistycznego sprzętu. Oto film o tym, jak załatać oponę bezdętkową. Po załataniu opony i przycięciu wtyczki, opona i koło są gotowe do zainstalowania z powrotem na taczce.

4. Po usunięciu rurki można ją napompować i zanurzyć w wiadrze z wodą, aby znaleźć źródło wycieku. Pęcherzyki pokażą nawet szpilki z cierni lub inne, trudne do dostrzeżenia uszkodzenia. Obszar wokół otworu należy zmatowić za pomocą drobnoziarnistego papieru ściernego lub drewna. Pokryj naprawiony obszar gumowym cementem i nałóż łatkę. Jeśli rurki nie można naprawić, a opona jest nadal w dobrym stanie, rozważ zakupienie wymiennej rurki. Będzie kosztować poniżej 10 dolarów, więc tylko ułamek kosztów nowej taczki lub nawet nowej opony i koła.

5. Po naprawie rury, nadszedł czas, aby zainstalować oponę i rurę z powrotem na kole. Najpierw włóż opróżnioną rurkę do opony i ponownie umieść jedną stronę opony z powrotem w kole. W tym momencie, w przypadku opony typu rurowego, będziesz musiał ustawić zawór rurowy w otworze koła. Po wyrównaniu drugą połowę opony można oprzeć na oponie.

6. Opona lub rura jest teraz gotowa do nadmuchania do PSI sugerowanego na boku opony. Wymień oś i zamocuj całe koło i oponę na taczce.

Kupowanie zastępczej opony, jeżeli opony taczki nie da się naprawić

Jeśli Twoja opona lub rurka jest zbyt zniszczona lub zużyta, aby można ją było naprawić, to Tanie-Opony.pl jest najlepszym rozwiązaniem w kwestii niedrogich opon do taczek. Mają szeroką gamę opon do taczek po niskich cenach. Uzbrojony w odpowiedni rozmiar opony, możesz łatwo znaleźć oponę zastępczą, dzięki szybkiemu i wygodnemu zamawianiu i wysyłce bezpośrednio do domu.

Zapisz się do naszego newslettera

Odpowiedz: {{replyComment.author}}
wszystkie pola są obowiązkowe
Komentarz został przesłany pomyślnie

Powrót do góry